1 | Sınıf Öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlamadaki Yeterlikler | ŞAHBAZ ÜMİT, GÜDER Orhan | EJER | 09.11.2021 | Tam metin bildiri, Elektronik, AKSARAY |
2 | İlkokul Öğrencilerinin Ailesinde Özel Gereksinimli Birey Bulunma Durumuna Göre Özel Gereksinimli
Akranlarının Sosyal Kabul Düzeylerinin Belirlenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT, ÇAĞ ADIGÜZEL Duygu | EJER | 09.11.2021 | Tam metin bildiri, Elektronik, AKSARAY |
3 | Sınıf Öğretmenleri ile Branş Öğretmenlerinin Bütünleştirme Uygulamalarına İlişkin Yeterlilik Düzeylerinin Karşılaştırılması | ŞAHBAZ ÜMİT, TÜRKER Abdurrahman | 31. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ | 22.10.2021 | Özet bildiri, Elektronik, İZMİR |
4 | Sınıf Öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlamadaki Yeterlikleri
| ŞAHBAZ ÜMİT, GÜDER Orhan | EJERCONGRESS 2021 | 10.07.2021 | Tam metin bildiri, Elektronik, AKSARAY |
5 | İlkokul Öğrencilerinin Ailesinde Özel Gereksinimli Birey Bulunma Durumuna Göre Özel Gereksinimli
Akranlarının Sosyal Kabul Düzeylerinin Belirlenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT, ÇAĞ ADIGÜZEL Duygu | EJERCONGRESS 2021 | 10.07.2021 | Tam metin bildiri, Elektronik, AKSARAY |
6 | ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİNDE GÖREVLİ BRANŞ VE ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİ | ŞAHBAZ ÜMİT,SEL FUNDA | VI th INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS | 31.10.2019 | Tam metin bildiri, Elektronik, ANKARA |
7 | MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ (MTAL) BRANŞ ÖĞRETMENLERİNE UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİKONUSUNDA VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİ | ŞAHBAZ ÜMİT,SEL FUNDA | EJERCongress 2019 Conference Proceedings | 31.10.2019 | Tam metin bildiri, Elektronik, ANKARA |
8 | Bütünleştirme Uygulamalarının Özel Gereksinimli ÇocuklarÜzerine Etkisinin Rehber Öğretmenlerinin Görüşlerine Göreİncelenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT,PEKER SENDUR | ERTE CongressII. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARIVE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ | 30.11.2018 | Tam metin bildiri, Elektronik, AYDIN |
9 | BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARININ ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR ÜZERİNE ETKİSİNİN SINIF VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ | ŞAHBAZ ÜMİT,SÖĞÜT DENİZ AYŞEGÜL | V th International Eurasian Educational Research Congress | 15.10.2018 | Tam metin bildiri, Elektronik, ANTALYA |
10 | Bütünleştirme Uygulamalarının Ortaokula Devam Eden Özel Gereksinimli Çocuklar Üzerine Etkisinin BranşÖğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT,SÖĞÜT DENİZ AYŞEGÜL | Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS | 15.10.2018 | Tam metin bildiri, Elektronik, ANTALYA |
11 | Bütünleştirme Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Özel Gereksinimli Çocuklar Üzerine Etkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi | ATMACA AYLİN ELİF,ŞAHBAZ ÜMİT,BARIŞ MERVE SELVİNAZ | 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi | 18.10.2017 | Özet bildiri, Basılı, ANKARA |
12 | Okulöcesi Eğitime Devam Eden Özel Gereksinimli ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Akranlarına Karşı Saldırganlık Düzeylerinin Belirlenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT,Yüce Gülşah | 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi “Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı | 20.04.2016 | Özet bildiri, Basılı, antalya |
13 | Yazılı Basında Özel Gereksinimli Bireyler İle İlgili Haberlerin İncelenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT,Şener Tayfun | 4th International Conference On Education | 25.07.2015 | Özet bildiri, Elektronik, |
14 | Kaynaştırma sınıflarına devam eden zihninde engelli öğrencilerin sosyal kabullenme düzeylerinin belirlenmesi. | ŞAHBAZ ÜMİT | 13. ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ | 11.12.2004 | Tam metin bildiri, Basılı, ESKİŞEHİR |
15 | Kaynaştırma Sınıflarına Devam Eden Zihin Engelli Öğrencilerin Sosyal Kabul Düzeylerinin Belirlenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT | 13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildirileri - Özel Eğitimden Yansımalar | 18.10.2004 | Tam metin bildiri, Basılı, |
16 | KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARININ DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI | ŞAHBAZ ÜMİT | VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS | | Tam metin bildiri, , ANKARA |
17 | Comparison Of School Counselors Views on Inclusion in Different Cities | ÜMİT ŞAHBAZ, SENDUR PEKER | 2nd International Conference on Special Education ?Sharing Knowledge & Experience Around The World? Book of Abstracts | | Özet bildiri, Elektronik, |
18 | Opinions of Teahers About an Inservice Training Program About Integrating the Handicapped | RAŞİT ÖZEN, ÜMİT ŞAHBAZ, SENDUR PEKER | International Conference on Special Education 2001 Interaction and Collaboration | | Özet bildiri, Elektronik, |
19 | Rehber Öğretmenler İle Sınıf Öğretmenlerinin Engelli Öğrencilerin Kaynaştırılmalarına İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması | ŞAHBAZ ÜMİT | IX.Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi | | Özet bildiri, Elektronik, |
20 | Zihin Engelli Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlerin İş Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi | ÜMİT ŞAHBAZ, AYLİN DURSUN | 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı | | Özet bildiri, Elektronik, |
21 | Hizmet İçi Eğitim Programlarının Öğretmenlerin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi | AHMET YIKMIŞ, ÜMİT ŞAHBAZ, SENDUR PEKER | 7. Özel Eğitim Günleri Bildirler | | Tam metin bildiri, Elektronik, |
22 | İlköğretimde Görev Yapan Sınıf Öğretmenleri İle Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması | ÜMİT ŞAHBAZ, SENDUR PEKER | 16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi "Her Yönüyle Özel Eğitim | | Özet bildiri, Elektronik, |
23 | Comparision of Constant Time Delay Procedure with and without Error Correction in Teaching Multiplication Table Facts | SÜLEYMAN ERİPEK, ÜMİT ŞAHBAZ | ABA Anual Convention Association for Analysis an Interntional Organization | | Özet bildiri, , |
24 | Changing Teacher s Attitudes About Integration An Experimental Analysis in Turkey | GÖNÜL KIRCAALİ-İFTAR, ÜMİT ŞAHBAZ | The Council for Exceptional Children | | Özet bildiri, Basılı, |
25 | Okulöncesi Eğitim Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi | ÜMİT ŞAHBAZ, GÜL KALAY | Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi Sağlık Gelişim ve Eğitimde Çocuk | | Özet bildiri, Basılı, |
26 | Özel Eğitim Danışmanlığı ve Kaynaştırma Dersinin Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi | AHMET YIKMIŞ, ÜMİT ŞAHBAZ, SENDUR PEKER | 8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | | Tam metin bildiri, Elektronik, |
27 | Bütünleştirme Uygulamalarının Özel Gereksinimli Çocuklar Üzerine Etkisinin Tipik Gelişim Gösteren Çocukları Olan Ailelerin Görüşlerine Göre İncelenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT, TUNÇEL ELİF | 29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ | | Özet bildiri, , İZMİR |
28 | Bütünleştirme Uygulamalarının Özel Gereksinimli Çocuklar Üzerine Etkisinin Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne Babaların Görüşlerine Göre İncelenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT, ŞENEL İBRAHİM, ŞAHBAZ FİLİZ | 29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ | | Özet bildiri, , İZMİR |
29 | Bütünleştirme Uygulamalarının Özel Gereksinimli Çocuklar Üzerine Etkisinin Maarif Müfettişlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT, PEKER SENDUR, AKYILDIZ ÖZCAN | 29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ | | Özet bildiri, , İZMİR |
30 | Kişiliğin Matematik Öğretme Kaygısına Etkisi | URAL ALATTİN, ŞAHBAZ ÜMİT | XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi | | Özet bildiri, , ADANA |
31 | Alan Değişikliği ile Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenliğine Geçen Sınıf Öğretmenlerinin, Özel Eğitim Alanındaki Alan Yeterliliklerinin Belirlenmesi | ŞAHBAZ ÜMİT, KAPLAN BURCU | 23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | | Özet bildiri, , BOLU |