1 | info | Türkçe Eksilti İşlemleme Becerilerine Yönelik Ölçme Aracı Geliştirilmesi | ÜLPER HAKAN, UYAR ŞEYMA | Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi | 2023 | Ulusal, Hakemli, Basılı+Elektronik, TR DİZİN |
2 | info | Examination of map reading skills with orienteering activity: An example of Many Facet Rasch Model | UYAR ŞEYMA, YAYLA ONUR, ZÜNBER HİDAYET | International Journal of Assessment Tools in Education | 2022 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, ERIC |
3 | info | Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Perceptions and Metacognitive Skills in Predicting the Measurement and Evaluation Course Achievement | UYAR ŞEYMA, ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE | Psycho-Educational Research Reviews | 2022 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, ERIC |
4 | info | Factor structure and measurement invariance of the TIMSS 2015 mathematics attitude questionnaire: Exploratory structural equation modelling approach | UYAR ŞEYMA | International Journal of Assessment Tools in Education | 2021 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, Journals Indexed in Eric
|
5 | info | Evidence for Factor Structure of the Job Satisfaction Scale from CFA, ESEM and BIFACTOR Model Framework | UYAR ŞEYMA | International Journal Of Eurasia Social Sciences | 2021 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, TR DİZİN |
6 | info | Item Parameter Estimation for Dichotomous Items Based on Item Response Theory: Comparison of BILOG-MG, Mplus and R (ltm) | UYAR ŞEYMA,ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE | Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi | 2020 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, TR DİZİN |
7 | info | Latent Class Approach to Detect Differential Item Functioning: PISA 2015 Science Sample | UYAR ŞEYMA | Eurasian Journal of Educational Research | 2020 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, Journals Indexed in Eric
|
8 | info | Comparing Performance of Different Equating Methods in Presence and Absence of DIF Items in Anchor Test | ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE,UYAR ŞEYMA | International Journal of Progressive Education | 2020 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, Journals Indexed in Eric
|
9 | info | Fen Bilimlerine Yönelik Öğrenme Modelinin Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi: PISA 2015 Örneği | UYAR ŞEYMA,KAYA UYANIK GÜLDEN | Kastamonu Eğitim Dergisi | 2019 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, TR DİZİN |
10 | info | Factors Affecting the Academic Achievement in Socioeconomically Disadvantaged Students | ÖNDER EMİNE,UYAR ŞEYMA | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi | 2018 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, ESCI |
11 | info | Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Özyeterlik Algıları ile Öğretim Yöntem-Tekniklerine Yönelik Tutumları | KAYA UYANIK GÜLDEN,GÜR ERDOĞAN DUYGU,UYAR ŞEYMA | Journal of Research in Education and Teaching | 2018 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, ASOS, arastirmax |
12 | info | PISA 2012 Matematik Okuryazarlığı Testinde Farklı Ölçek Dönüştürme Yöntemlerinin Karşılaştırılması | UYAR ŞEYMA,AKSEKİOĞLU BURCU,ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | 2018 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, TR DİZİN |
13 | info | CHAID Analysis to Determine Socioeconomic Variables that Explain Students’ Academic Success | ÖNDER EMİNE,UYAR ŞEYMA | Universal Journal of Educational Research | 2017 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, Journals Indexed in Eric
|
14 | info | Comparing Differential Item Functioning Based on Manifest Groups and Latent Classes | UYAR ŞEYMA,KELECİOĞLU HÜLYA,DOĞAN NURİ | Educational Sciences: Theory & Practice | 2017 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, SSCI |
15 | | The Views of Teacher Candidates on Self and Peer Assessment of Performance Assignments and Using Rubric | AKSEKİOĞLU BURCU, DEMİR KENAN, UYAR ŞEYMA | New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences | 2016 | Ulusal, Hakemli, Basılı+Elektronik, Academia |
16 | info | Performans Görevinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Üçleme Öz Akran ve Öğretim Üyesi Değerlendirmesi | UYAR ŞEYMA,DEMİR KENAN,AKSEKİOĞLU BURCU | Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | 2016 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, SOBIAD, Türk eğitim indeksi, Akademik Dizin, arastirmax |
17 | info | PISA 2012 Bilişsel Maddelerinin Kültüre Göre Değişen Madde Fonksiyonu Bakımından İncelenmesi | UYAR ŞEYMA,KAYA UYANIK GÜLDEN | Eğitim ve Öğretim araştırmaları Dergisi | 2016 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, ASOS, arastirmax |
18 | info | PISA 2009 Türkiye Örnekleminde Öğrenme Stratejileri Modelinin Farklı Gruplarda Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi | UYAR ŞEYMA,DOĞAN NURİ | Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | 2014 | Uluslararası, Hakemli, Elektronik, SOBIAD |
19 | info | PISA 2009 Tutum Anketi Madde Puanlarının Aşamalı Madde Tepki Modeli ile İncelenmesi | UYAR ŞEYMA,ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE,KELECİOĞLU HÜLYA | Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching | 2013 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, ASOS, arastirmax |
20 | info | Turkish High School Students Attitudes Towards Seeking Professional Psychological Help | ŞAHİN BALTACI HÜLYA, UYAR ŞEYMA | US-ChinaEducation Review B | 2011 | Ulusal, Hakemli, Elektronik, EBSCO |