1 | Değişen Madde Fonksiyonunun Madde Güçlüğü, Madde Ayırt Ediciliği, Maddenin Bilişsel Düzeyi ve Madde Türü Açısından İncelenmesi | UYAR ŞEYMA | 8. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi | 01.10.2022 | Özet bildiri, Basılı+Elektronik, |
2 | Lisansüstü öğrencilerin bilişsel madde yazmaya ilişkin özyeterlik düzeyleri ve madde yazmada dikkat ettikleri noktalar: TÜBİTAK 2237-A etkinliği | UYAR ŞEYMA, DOĞAN NURİ | 7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi | 10.12.2021 | Özet bildiri, Basılı+Elektronik, |
3 | Comparing Performance of Different Equating Methods in Presence and Absence of DIF Items in Anchor Test | ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE,UYAR ŞEYMA | 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology | 05.09.2018 | Özet bildiri, Elektronik, Prizren |
4 | İki Kategorili Puanlanan Maddelerde Madde Tepki Kuramına Dayalı Parametre Kestirimi: BILOG, Mplus, ltm Karşılaştırması | UYAR ŞEYMA,ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE | 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology | 05.09.2018 | Özet bildiri, Elektronik, Prizren |
5 | Karma Rasch Model ile Belirlenen Örtük Sınıflarda Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi | UYAR ŞEYMA | Vth International Eurasian Educational Research Congress | 15.06.2018 | Özet bildiri, Basılı, Antalya |
6 | Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Özyeterlik Algıları ile Öğretim Yöntem-Tekniklerine Yönelik Tutumları | KAYA UYANIK GÜLDEN, GÜR ERDOĞAN DUYGU, UYAR ŞEYMA | 9th International Congress on New Trends in Education | 10.05.2018 | Özet bildiri, Elektronik, |
7 | Latent Class Approach to Detect Differential Item Functioning: PISA 2015 Science Sample | UYAR ŞEYMA | 3rd International Congress on Educatıon Sciences and Learning Technology | 07.12.2017 | Özet bildiri, Elektronik, Atina |
8 | Fen Bilimlerine Yönelik Öğrenme Modelinin Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi: PISA 2015 Örneği | UYAR ŞEYMA,KAYA UYANIK GÜLDEN | IV th International Eurasian Educational Research Congress | 15.06.2017 | Özet bildiri, Basılı, Denizli |
9 | The Views of Teacher Candidates on Self and Peer Assessments of Performance Assignments | AKSEKİOĞLU BURCU,DEMİR KENAN,UYAR ŞEYMA | 4th International Conference on Education ICED-2015 | 15.11.2016 | Tam metin bildiri, Elektronik, |
10 | PISA 2012 Bilişsel Maddelerinin Kültüre göre Değişen Madde Fonksiyonu Bakımından İncelenmesi | UYAR ŞEYMA,KAYA UYANIK GÜLDEN | 7th International Congress on New Trends in Education | 13.05.2016 | Özet bildiri, Basılı, Antalya |
11 | TIMSS 2011 Matematikte Kendine Güven Ölçeği nin Kültüre Göre Eşdeğerliğinin LISREL ve MPLUS Programları Kullanılarak Karşılaştırılması | UYAR ŞEYMA | 6th International Congress on New Trends in Education | 24.04.2015 | Özet bildiri, Basılı, Antalya |
12 | Üniversite Öğrencilerinin İçsel ve Dışsal Yaşam Amaçları ile Yaşam Anlamları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | ÖZDEMİR SERAP,İŞLEYEN FATMA,UYAR ŞEYMA | 23. Eğitim Bilimleri Kurultayı | 04.09.2014 | Özet bildiri, Basılı, Kocaeli |
13 | Farklı Test Uzunlukları ve Farklı Örneklem Büyüklüklerine Göre Karma Rasch Modeli ile Parametre Kestirimi | UYAR ŞEYMA,DOĞAN NURİ | IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı) | 09.06.2014 | Özet bildiri, Elektronik, Ankara |
14 | PISA 2009 Tutum Anketi Madde Puanlarının Aşamalı Madde Tepki Modeli ile İncelenmesi | UYAR ŞEYMA,ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE,KELECİOĞLU HÜLYA | 4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications | 25.04.2013 | Özet bildiri, Basılı, Antalya |
15 | Turkish High School Students Attitudes Toward Seeking Professional Psychological Help | ŞAHİN BALTACI HÜLYA,UYAR ŞEYMA | The Second International Congress of Educational Research | 29.04.2010 | Özet bildiri, Basılı, Antalya |
16 | PISA 2012 Matematik Okuryazarlığı Testinde Farklı Ölçek Dönüştürme Yöntemlerinin Karşılaştırılması | UYAR ŞEYMA,AKSEKİOĞLU BURCU,ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE | V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi | | Özet bildiri, , |