1 | Linguistic and cognitive construction of temporality as location and duration by children | ÖZCAN MEHMET | Internatıonal Congress Of Languages (INCOL- 2019) | 11.10.2019 | Özet bildiri, , Adana |
2 | Ideals of the test writer vs. the actuals of the test taker | ÖZCAN MEHMET | AICED 20, Theoretical and applied linguistics section: syntax, semantics, phonology, acquisition | 08.06.2018 | Özet bildiri, , Bükreş |
3 | Endüstri Devrimi ve söylemi, edebiyat ve Avrupa’da feminizmin ortaya çıkışı: Oğullar ve Sevgililer | ÖZCAN MEHMET | The 4th International Language, Culture and Literature Symposium | 18.05.2018 | Özet bildiri, , Antalya |
4 | Üç – on üç yaş arası çocukların ürettiği anlatıların anlatılık nitelikleri | ÖZCAN MEHMET | 2. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi | 07.04.2018 | Özet bildiri, Basılı, Alanya-Antalya |
5 | İngilizce öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin ürettiği yazılı ve sözlü metinlerde gözlemlenen hataların doğası | ÖZCAN MEHMET | 2. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi | 07.04.2018 | Özet bildiri, , Alanya-Antalya |
6 | Development of time in children | ÖZCAN MEHMET | 5th iternational conference on language, literature and culture | 14.05.2016 | Özet bildiri, , Burdur |
7 | Three generations three stories | ÖZCAN MEHMET | 5th iternational conference on language, literature and culture | 14.05.2016 | Özet bildiri, , Burdur |
8 | Language-thought interplay: from idiosyncratic perceptual experience to the adoption of instructional thought. | ÖZCAN MEHMET | 17th International conference on Turkish linguistics (ICTL’17) | 05.08.2014 | Özet bildiri, , Rouen |
9 | Sustainability in Educational Institutions and Education in the world | ÖZCAN MEHMET | World Education Symposium | 10.09.2012 | Özet bildiri, Basılı, Haydarabat |
10 | Anlatıların seslendirme unsurlarıyla bölümlenmesi | ÖZCAN MEHMET | 26. Ulusal Dilbilim Kurultayı | 26.05.2012 | Özet bildiri, , Isparta |
11 | Yabancı Dil öğrenimindeki aradil sürecinin ruhdilbilimsel incelemesi | ÖZCAN MEHMET | Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi | 23.11.2007 | Özet bildiri, Basılı, Ankara |
12 | The emergence and function of Turkish Tense Aspect Modality Markers in the narratives produced by children from 3 to 9 plus 13 | ÖZCAN MEHMET | The 13th International Conference on Turkish Linguistics | 20.08.2006 | Özet bildiri, , Uppsala |
13 | From Sentence to Discourse: How Do Children Construct Narrative Discourse | ÖZCAN MEHMET | VI. Uluslararası, dil, yazın, deyişbilim sempozyumu | 02.06.2006 | Özet bildiri, , Isparta |
14 | Developmental differences in the use of deixis by children from 3 to 9 plus 13-year-olds | ÖZCAN MEHMET | Linguistics@Oxford: Postgraduate conference | 25.10.2005 | Tam metin bildiri, , Oxford |
15 | Türkçede ve ile dE bağlaçlarının 3-9 yaş arası çocuklar ile 13 yaş grubu ve yetişkinler tarafından anlatılarda kullanımı | ÖZCAN MEHMET | XIX. Ulusal Dilbilim Kurultayı | 21.05.2005 | Tam metin bildiri, , Urfa |
16 | Age as a factor in naming process | ÖZCAN MEHMET | Australian Linguistic Society Conference | 15.06.2004 | Özet bildiri, , Sydney |
17 | Semantic indeterminacy in the words used by children | ÖZCAN MEHMET | International OMEP World Council and Conference | 25.11.2003 | Tam metin bildiri, , Kuşadası_İzmir |