1 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Kullandıkları Sözcük Öğrenme Stratejileri ile Sözcük Dağarcıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | ÜLPER HAKAN,ÇETİNKAYA GÖKHAN | VIth International Eurasian Educational Research Congress | 31.10.2019 | Tam metin bildiri, Elektronik, Ankara |
2 | Yabancı Dilde Konuşma Kaygısı Kaynakları: B1 Düzeyinde Türkçe Öğrenenler Üzerine Bir İnceleme | ÇETİNKAYA GÖKHAN,ÜLPER HAKAN | VIth International Eurasian Educational Research Congress | 31.10.2019 | Tam metin bildiri, Elektronik, Ankara |
3 | Öğrencilerin Bağlayıcı Bilgisi ile Okuduğunu Anlama Becerisi Arasındaki İlişki | ÜLPER HAKAN,ÇETİNKAYA GÖKHAN | 9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu | 15.12.2018 | Tam metin bildiri, Elektronik, Malatya |
4 | Metni Kavramada Belirleyici Olan Bilinmeyen Sözcük Oranı Eşikleri, Ortaokul Öğrencileri Açısından Bir Durum Belirleme Çalışması | ÜLPER HAKAN,Kiraz Ege | 10. Uluslarası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı | 10.12.2018 | Tam metin bildiri, Basılı, |
5 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmeye İsteklendirici Etmenlerin Belirlenmesi | ÜLPER HAKAN,Aytan Müge | EJER CONGRES 2018 | 15.10.2018 | Tam metin bildiri, Elektronik, |
6 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Sözcüklerin Bilinirlik Düzeyi | ÜLPER HAKAN,Şahin Meryem | EJER CONGRES 2018 | 15.10.2018 | Tam metin bildiri, Elektronik, |
7 | Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yazma Alışkanlığı Profillerinin Belirlenmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği | ÜLPER HAKAN,ÇELİKTÜRK SEZGİN ZUHAL | 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS-2018) | 11.04.2018 | Özet bildiri, Elektronik, Ankara |
8 | Metni Kavramada Belirleyici Olan Bilinmeyen Sözcük Oranı Eşikleri: Ortaokul Öğrencileri Açısından Bir Durum Belirleme Çalışması | ÜLPER HAKAN,Kiraz Ege | UTEOK 2017 | 28.09.2017 | Özet bildiri, , |
9 | What Does Concept of Teacher Mean to Teacher Candidates? | URAL ALATTİN,ÜLPER HAKAN,CEYLAN SALİH | IMEST-17 BAKU. International Multidisciplinary, Engineering, Science, Education and Technology Conference | 28.07.2017 | Özet bildiri, , bakü |
10 | Türkçe Eksilti Ölçeğinin Geliştirilmesi | ÜLPER HAKAN,BAYAT NİHAT | EJER 2017 | 15.06.2017 | Özet bildiri, Elektronik, |
11 | Türkçe Eksilti Ölçeğinin Geliştirilmesi | ÜLPER HAKAN,BAYAT NİHAT | IV. International Eurasian Educational Research Congress | 15.06.2017 | Özet bildiri, Basılı, |
12 | KONUŞMA-YAZMA ETKİLEŞİMİ VE SÖZLÜ DİLİN YAZILI DİLE ETKİSİ | Ateş Kısmet,ÜLPER HAKAN | EJER 2017 | 15.06.2017 | Özet bildiri, Elektronik, |
13 | YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN AKICI SÖZCÜK VE METİN OKUMA BECERİLERİYLE KAVRAMA BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | ÜLPER HAKAN | Uluslararası Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu | 27.04.2017 | Özet bildiri, , |
14 | Türk Soylu Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar | ÜLPER HAKAN,ÇETİNKAYA GÖKHAN | 4. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu | 26.04.2017 | Tam metin bildiri, Basılı, Niğde |
15 | Türkçe Öğretim Programlarında Akıcı Okuma Becerisine İlişkin Görünümler | ÜLPER HAKAN,ÇETİNKAYA GÖKHAN | III. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu | 25.05.2016 | Tam metin bildiri, Basılı, |
16 | Türkçe Öğretmen Adaylarının Sözlü Ve YazılıMetinlerinin Eksiltili Yapılar AçısındanKarşılaştırılması | Bayat Nihat,ÜLPER HAKAN | UTEOK 2015 | 01.10.2015 | Özet bildiri, Basılı, |
17 | Metinlerde Farklı Tipografik UnsurlarKullanmanın Okuma Hızı ve AnlamlandırmaBecerisi Üzerine Etkisi | ÜLPER HAKAN,Kiraz Ege,Görücü Hüseyin T | UTEOK 2015 | 01.10.2015 | Özet bildiri, Basılı, |
18 | Yazı devrimine ilişkin görüşler farklı lise türü öğrencileri üzerinden bir araştırma | ÜLPER HAKAN,Kiraz Ege | UDES | 15.07.2015 | Tam metin bildiri, Basılı, |
19 | The relationship between reading speed in Turkish as L1 and English as L2 | ÜLPER HAKAN,KILIÇKAYA FERİT | INTE 2015 | 10.06.2015 | Özet bildiri, Basılı, |
20 | Okuma Anlama Testinin Geliştirilmesi | ÜLPER HAKAN,ÇETİNKAYA GÖKHAN,BAYAT NİHAT | UDES 2015 | 28.05.2015 | Özet bildiri, , |
21 | sözcük öğretimi yaklaşımları açısından Türkçe ders kitaplarının değerlendirilmesi | ÜLPER HAKAN,KARAGÜL SEDAT | IV uluslararası Türkçenin eğitimi-öğretimi kongresi | 08.06.2012 | Tam metin bildiri, Basılı, |
22 | İlköğretim 6 8 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık Düzeyleri | YALINKILIÇ KADİR,ÜLPER HAKAN | Samsun Sempozyumu | 25.10.2011 | Tam metin bildiri, Elektronik, |
23 | özetleme becerisinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler ders kitapları temelinde bir araştırma | ÜLPER HAKAN,KARAGÜL SEDAT | Türkçenin eğitimi ve öğretimi | 14.07.2011 | Tam metin bildiri, Basılı, |
24 | Öğrencilerin Ürettikleri Özet Metinlerin Niteliksel Özellikleri Metin Türü Değişkeni Bağlamında Bir İnceleme | YAZICI OKUYAN HÜLYA,ÜLPER HAKAN | Prof.Dr. Cahit Kavcar Türkçe Öğretimi Kurultayı | 10.06.2011 | Tam metin bildiri, Basılı, |
25 | Quality of written summary text An analysis in context of gender and school variables | ÜLPER HAKAN,YAZICI OKUYAN HÜLYA | WCES 2010 | 06.05.2010 | Tam metin bildiri, Basılı, |
26 | the effect of visual strategies on textual structures in listening process to comprehension level of listeners | ÜLPER HAKAN | WCES 2009 | | Tam metin bildiri, , |
27 | öğrencilerin yazılı metne ilşkin içerik oluşturma yeterliği | ÜLPER HAKAN | Dünya dili Türkçe sempozyumu | | Tam metin bildiri, , |
28 | ilköğretim beşimci sınıf öğrencilerinin ayrı değişkenler bağlamında okur özalgılarına ilişkin görünümleri | Yaylı. D, Ülper. H | Türkçenin eğitimi ve öğretimi kongresi | | Tam metin bildiri, , |
29 | okuma sürecindeki bilişsel işlemleme biçimlerinin kavrama doğru okuma ve okuma hızıyla ilişkisi | Ülper H, Yalınkılıç. K | Türkçenin eğitimi ve öğretimi kongresi | | Tam metin bildiri, , |
30 | yerel yemek adlarının tanınma düzeyinin kültürel coğrafya ve ağız bağlamında değerlendirlmesi | Ceylan S. Ülper, H | INTE | | Tam metin bildiri, , |
31 | Yazma Becerilerini Ölçmede Kullanılan Farklı Ölçme Yaklaşımlarının Geçerlikleri Üzerine Kompozisyon Yazmanın Amaçları Bağlamında KArşılaştırmalı Bir İnceleme | ÜLPER HAKAN | I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi | | Tam metin bildiri, , |
32 | Türkçe Öğretimi Bağlamında Dİl Devrimi ve Yazım Bilgisi | ÜLPER HAKAN,YALINKILIÇ KADİR | 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı | | Özet bildiri, , |
33 | Konuşmada ve Yazmada Kullanılan Eksiltili Yapıların İncelenmesi | BAYAT NİHAT,ÜLPER HAKAN,ÇETİNKAYA GÖKHAN | İNTE 2016 | | , , |
34 | Türkçe Ders Kitaplarındaki Okuma Metinlerinde Büyük Küçük Harf Kullanmanın Okuma Hızı Ve Kavrama DüzeylerineEtkisinin İncelenmesi | ÜLPER HAKAN,Kiraz Ege,Görücü Hüseyin Toğrul | 9. Uluslararası Türkçenin Eğitim ve Öğretimi Kurultayı | | Özet bildiri, , |
35 | BİLİM/CEHALET VE ÇALIŞKANLIK/TEMBELLİK KARŞITLIĞI ÜZERİNDEN MEHMET AKİF’İ ANLAMAK | ÜLPER HAKAN | 2. Uluslararası Mehmet Akif Ersoy Sempozyumu | | , , |