Özgeçmiş

KİŞİSEL BİLGİLER

  • Doğum Tarihi : 1971
  • Kan Gurubu : 0 Rh (+)
  • Birimi : Eğitim Fakültesi
  • Bölümü : Eğitim Bilimleri
  • Anabilim Dalı : Eğitim Yönetimi.Tef. Plan. ve Ekonm.
AKADEMİK ÖZGEÇMİŞ

  • Yabancı Dil : İngilizce
  • İlk Okul : Karahanlılar ilkokulu (1982)
  • Orta Okul : 19 Mayıs Ortaokulu (1985)
  • Lise : TSK Sağlık Meslek Lisesi (1989)
  • Önlisans : Anadolu Üniversitesi Hemşirelik Ön Lisans Programı (1993)
  • Lisans : Gazi Üniversitesi
  • Lisans Fakülte : Eğitim Fakültesi
  • Lisans Bölüm : Sınıf Öğretmenliği (2002)
  • Y.Lisans : Süleyman Demirel Üniversitesi
  • Y.Lisans Dal : Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi (2008)
  • Doktora : Gazi Üniversitesi
  • Doktora Dal : Eğitim Yönetimi ve Denetimi
  • (2012)
ÖZGEÇMİŞ

ÖZGEÇMİŞ

  • Adı Soyadı:     Emine ÖNDER
  • Doğum Tarihi: 01/01/1971
  • Unvanı:            Yrd. Doç. Dr.
  • Öğrenim Durumu
  • Derece

    Alan

    Üniversite

    Yıl

    Lisans

    Sınıf Öğretmenliği

    Gazi Üniversitesi

    2002

     

    Y. Lisans

    Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi

    Süleyman Demirel Üniversitesi

    2008

     

    Doktora

    Eğitim Yönetimi ve Denetimi

    Gazi Üniversitesi

    2012

     

     

     

     

     

     

  • Akademik Unvanlar
  • Yardımcı Doçentlik Tarihi: 19 Eylül 2013

  • Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • 6.1. Yüksek Lisans Tezleri

    6.2. Doktora Tezleri

  • Yayınlar
  • 7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

    7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

    7.2.1.     Önder, E. (2016). Causes of School Failure From Teacher and Student’s Perspective. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 7 (2), 9-22.

    7.2.2.     Bayar, T. Önder, E. (2016). İlkokul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışları Gösterme Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, (56), 183-193.

    7.2.3.     Petek, H ve Önder, E. (2015). Ortaokulların Fırsat ve İmkan Eşitliği Açısından Değer-lendirilmesi (Burdur İl Örneği). International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (3), 1098-1114.

    7.2.4.     Önder, E. ve Tagay, Ö. (2015). Opinions of Candidate Teacher in the Pedagogical Formation Certificate Program with Regard to the Teacher Profession and the Certificate Program. International Journal of Human Sciences, 12 (1), 293-314.

    7.2.5.     Önder, E. ve Güçlü, N. (2014). Analysis of Inequalities among Schools in Primary Education, International Journal of Academic Research, 6 (6), 170-177.

    7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler

    7.3.1.     Önder, E. ve Karataş, Z. Predicting of class management anxiety by means of veriables among teacher candidates receiving formation training. INTE 2016-International Conference on New Horizons in Education (13-15 Temmuz 2016), Viyana, Avusturya

    7.3.2.     Önder, E. ve Öz, Y. Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kaygısı. 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (31 Mayıs-03 Haziran 2016), Muğla.

    7.3.3.     Önder, E. ve Yıldız, F. Zorunlu Eğitim Çağındaki Öğrencilerin Açık Liseyi Tercih Nedenleri, 7th International Congress on New Trends in Education – ICONTE (13-15 Mayıs 2016), Antalya

    7.3.4.     Bayar, T. ve Önder, E. Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışları Gösterme Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşleri,  International Conference on Social Sciences and Education Research (29-31 October 2015), Antalya

    7.3.5.     Petek, H. ve Önder, E. Ortaokulların Fırsat ve İmkan Eşitliği Açısından Değerlendirilmesi (Burdur İl Örneği) International Conference on Social Sciences and Education Research (29-31 October 2015), Antalya

    7.3.6.     Önder, E. ve Karataş, Z. Development of Classroom Management Anxiety Scale for Candidate Teachers (CMAS-CT) and Analysis of its Psychometric Properties, 4th International Conference on Education (ICED-2015) (26-28 June 2015) St. Petersburg, Russia

    7.3.7.     Önder, E. ve Öz, Y. (2016 Mayıs-Haziran). Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Kaygısı. 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.

    7.3.8.     Önder, E. ve Karataş, Z. (2016 Haziran). Developing Classroom Management Anxiety Scale and Analysis of Psychometric Properties of the Scale. II. 4th International Conference on Education: Christian University.

    7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

    7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

    7.5.1.     Önder, E. ve Yıldız, F. (2016). Reasons for Students at the Age of Compulsory Education to Choose Open Education High. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 6 (3), 10-18.

    7.5.2.     Önder, E. (2016). Okulların Eğitsel Kaynakları ve TEOG Puanları. Esosder Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,  15 (58), 837-848.

    7.5.3.     Önder, E. ve Taş, A. (2014). Üniversite Bölüm Başkanları ve Araştırma Görevlilerinin Değer Tercihlerinin Karşılaştırması (SDÜ ve MAKÜ Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,141-164.

    7.5.4.     Önder, E. ve Güçlü, N. (2014). İlköğretimde Okullar Arası Başarı Farklılıklarını Azaltmaya Yönelik Çözüm Önerileri, Eğitim Bilimleri Dergisi, (40), 109-132.

    7.5.5.     Önder, E. ve Taş, A. (2012). Araştırma Görevlilerinin Değerleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki. Yeni Fikir Dergisi, 4 (9), 8-25.

    7.5.6.     Önder, K. ve Önder, E. (2012). The Role of the Female Education in Economic Growth: A Case for Turkey. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 5, 159-176.

    7.5.7.     Taş, A. ve Önder, E. (2010). 2004 Yılı ve Sonrasında Yayınlanan Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliklerin Karşılaştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 172-185.

    7.5.8.     Önder, E. ve Taş, A. (2010). Yöneticilerin Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisi. Esosder Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,  9 (32). 

    7.5.9.     Önder, E. ve Taş, A. (2009). SDÜ Rektörlük Personelinin İş Doyumu Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması, Milli Eğitim Dergisi, 184, 71-81.

    7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

    7.6.1.     Önder, E. ve Güçlü, N. İlköğretimde Öğrenci Başarısında Okullar Arası Eşitsizliklerin Analizi, V. Eğitim Yönetimi Forumui, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi. (11-13 Eylül 2014)  

    7.6.2.     Önder, E. ve Güçlü, N. İlköğretimde Okullar Arası Başarı Farklılıklarını Azaltmaya Yönelik Çözüm Önerileri VIII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.(07-09 Kasım 2013).  

    7.6.3.     Önder, E. ve Taş, A. (2011 Ekim). Yükseköğretim Kurumları Hangi Değerlere Göre Yönetiliyor?. Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir: EYEDDER ve Osmangazi Üniversitesi. (26-28 Ekim 2011)

    7.6.4.     Önder, E. ve Taş, A. (2011 Nisan). Yükseköğretim kurumlarında değerler ve örgütsel vatandaşlık davranışları. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Kıbrıs: EYEDDER ve Gazi Üniversitesi.

    7.6.5.     Önder, K. ve Önder, E. (2009 Şubat). Ormancılık sektörünün büyüme üzerine etkisi: Türkiye örneği. II. Ormancılıkta Sosyo-Ekonomik Sorunlar Kongresi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.

    7.7. Diğer yayınlar

    7.8. Uluslararası atıflar

  • Ulusal ve Uluslararası Projeler
  • 8.1.  Atay, S. ve Önder, E. (2015). 2209-A Fen Bilimlerinde Öğrenci Başarısını Artırmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri.

  • İdari Görevler
  • Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
  • 10.1.      Eğitim Yönetimi Derneği

  • Ödüller
  • Son üç yılda verilen lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler
  • Akademik Yıl

    Dönem

    Dersin Adı

    Haftalık Saati

    Öğrenci Sayısı

    Teorik

    Uygulama

    2015-2016

    İLGİ ALANLARI

    İlgi alanı girilmemiş

    Yayınlar ve Faaliyetler

    YAYINLAR

    Hakemli dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
    1- SDÜ Rektörlük Personelinin İş Doyumu Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması, Milli Eğitim Dergisi, 184, 71-81. (2009)
    2- Yöneticilerin Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisi. Esosder Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (32). (2010)
    3- 2004 Yılı ve Sonrasında Yayınlanan Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliklerin Karşılaştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 172-185. (2010)
    4- The Role of the Female Education in Economic Growth: A Case for Turkey. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 5, 159-176. (2012)
    5- Araştırma Görevlilerinin Değerleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki. Yeni Fikir Dergisi, 4 (9), 8-25. (2012)
    6- Üniversite Bölüm Başkanları ve Araştırma Görevlilerinin Değer Tercihlerinin Karşılaştırması (SDÜ ve MAKÜ Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,141-164. (2014)
    SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
    1- Analysis of Inequalities Among Schools in Primay Education. (2014)
    Ulusal kongre, sempozyum, panel gibi bilimsel toplantılarda sunularak, programda yer alan, özet metin olarak yayımlanan bildiri
    1- Yükseköğretim Kurumlarında Değerler ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışları VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Kıbrıs: Gazi Üniversitesi (16-17 Nisan 2011) (2011)
    2- Yükseköğretim Kurumları Hangi Değerlere Göre Yönetiliyor? Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir: EYEDDER ve Osmangazi Üniversitesi (26-28 Ekim 2011) (2011)
    3- İlköğretimde Okullar Arası Başarı Farklılıklarını Azaltmaya Yönelik Çözüm Önerileri VIII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul: Marmara Üniversitesi (07-09 Kasım 2013) (2013)
    4- İlköğretimde Öğrenci Başarısında Okullar Arası Eşitsizliklerin Analizi, V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi (11-13 Eylül 2014) (2014)
    Yüksek Lisans Tezi
    1- Lisans Öğrencilerinin Yaşadıkları ÇatışmaTürleri ve Çatışma Yönetim Stilleri (2008)
    Doktora Tezi
    1- İlköğretimde Öğrenci Başarısında Okullar Arası Eşitsizliklerin Analizi (2012)

    EDİTÖRLÜK


    HAKEMLİK

    Hakemli bilimsel veya mesleki dergilerde hakemlik
    1- Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (2014 Yıl)

    İDARİ GÖREV ve TOPLUMSAL KATKILAR


    SANAT ve TASARIM ETKİNLİKLERİ


    DİĞER

    Makaleler, Yazılar

    Kullanıcı herhangi bir makale, yazı paylaşmamış.

    Fotoğraflar

    Fotoğraf Eklenmemiş.

    Duyurular

    Herhangi bir duyuru bulunmamaktadır.

    Dersler

    Önlisans


    Lisans


    Lisanüstü

    İletişim

    İLETİŞİM FORMU ve BİLGİLERİ

    Telefon 4117
    Email eonder(at)mehmetakif.edu.tr
    Adres


    Ad Soyad   
    Eposta  
    Yorum  
    16 + 11 = ?    İşlemin sonucunu giriniz.